Skip to main content

Service och Support

  • strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /home/leiphse/public_html/sourcing.se/modules/views/views.module on line 906.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_validate() should be compatible with views_handler::options_validate($form, &$form_state) in /home/leiphse/public_html/sourcing.se/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 0.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_submit() should be compatible with views_handler::options_submit($form, &$form_state) in /home/leiphse/public_html/sourcing.se/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 0.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter_term_node_tid::value_validate() should be compatible with views_handler_filter::value_validate($form, &$form_state) in /home/leiphse/public_html/sourcing.se/modules/views/modules/taxonomy/views_handler_filter_term_node_tid.inc on line 0.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter_term_node_tid_depth::operator_options() should be compatible with views_handler_filter_in_operator::operator_options($which = 'title') in /home/leiphse/public_html/sourcing.se/modules/views/modules/taxonomy/views_handler_filter_term_node_tid_depth.inc on line 0.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home/leiphse/public_html/sourcing.se/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 0.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_validate() should be compatible with views_plugin::options_validate(&$form, &$form_state) in /home/leiphse/public_html/sourcing.se/modules/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 0.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_submit() should be compatible with views_plugin::options_submit(&$form, &$form_state) in /home/leiphse/public_html/sourcing.se/modules/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 0.

En möjlighet eller ett nödvändigt ont?

Utvecklingsarbetet är klart. Produkten fungerar och accepteras på marknaden. Tillverkning och försäljning går enligt plan. Det är dags att luta sig tillbaka och konstatera att ännu ett lyckat projekt är i hamn.

Fast kanske inte riktigt ännu.

Vad som händer efter det att en vara är levererad har större betydelse än vad de flesta tror. De erfarenheter som nu kunden får kommer att ligga som grund när kunden fattar nästa beslut om att köpa en produkt.

Att ge god service och support efter det att en vara är levererad är för de flesta naturligt och man har normalt avsatt en del av sin budget för att täcka de kostnader som kan uppstå under garantitiden. Men service och support är så mycket mer än en kostnad eller ett nödvändigt ont, det är i själva verket ytterligare en affärsmöjlighet med en kund som du redan har en relation till.

Genom att ha en genomtänkt strategi för hur företaget skall hantera eftermarknaden så ges möjlighet till ytterligare intäkter i samband med försäljning av service- och supporttjänster samtidigt som kundens tillfredställelse ökar och i sin tur genererar nyförsäljning. Kanske inte direkt utan på lång sikt och kanske inte till den här kunden utan till andra kunder. Alltså vad vi i själva verket skulle kunna kalla en genuin win win situation.

Fakta talar för sig själv. I de fall när man tappar en kund vid nästa köptillfälle så fördelar sig orsaken till detta på följande sätt:
- Endast 15 % av de kunder som väljer en annan leverantör eller produkt vid nästa köptillfälle gör det därför att priset inte motsvarar förväntningarna.
- Endast 15 % av de kunder som väljer en annan leverantör eller produkt vid nästa köptillfälle gör det därför att produktens egenskaper inte motsvarar förväntningarna.
- Hela 70 % av de kunder som väljer en annan leverantör eller produkt vid nästa köptillfälle gör det därför att kvallitet samt service och support inte motsvarar förväntningarna.

Vårt erbjudande innebär att vi kan hjälpa till med att utarbeta en strategi så att företaget hanterar eftermarknaden på bästa sätt. Vi kan åta oss ett helhetsprojekt eller att genomföra delprojekt på de områden där ni behöver kompetens- eller resursförstärkning.